juni

30 juni 2018 - Hong Kong Island, China

De eerste maand weer in Nederland en we vallen met onze neus in de boter. Het weer is hier zo goed. Ieder avond bbq en tot lekker laat in de avond buiten zitten.Iedere ochtend de eerste kop koffie buiten op het terras en schone lucht.Heerlijk. Om even op adem te komen zijn we een week naar Portugal geweest. Onze eerste keer. Het weer was daar iets minder maar we hebben een goede indruk gekregen van het land. Mooie maar wat eentonige natuur, heerlijke port, ontzettend aardige mensen en minder lekker eten. maar wij zijn weer opgeladen om aan een nieuw hoofdstuk te beginnen.

Onze eerste stap was het uitzoeken van een nieuwe badkamer. Doordat we duidelijk wisten wat we wilden ging dit erg snel. Inloop douche, een vrijstaand bad en simpele details en kleuren. Wat tegen viel was de levertijd. Pas eind september zouden ze kunnen beginnen. Maar ja, we moeten er iets voor over hebben.

Daarnaast was het zoeken van een schilder en stukadoor een grotere opgave. Iedereen is zo druk dat ze het werk voor het uitzoeken hebben. Zoals het er nu uitziet kan het huis klaar zijn eind november. Nog vijf maanden kamperen in huis want wij liggen op matrassen op de grond, kleding zit in dozen en we delen de douche samen met Erik. Dit houdt in: iedere avond afspreken wie de badkamer gaat gebruiken en hoe lang.

En we hebben een appartement gekocht in Eindhoven in de Achtse Barrier. Een mooie flat met een gigantische achtertuin. Er moet nog wel het een en ander aan gedaan worden, maar het ziet er goed uit. Voor de jongens een fijne plaats om te wonen en voor ons een goede investering.

Niels is begonnen in Utrecht. Iedere morgen breng ik hem naar het station in Eindhoven en haal ik hem eind van de middag weer op. En hij moet erg wennen. De nieuwe manier van wennen is vreemd voor hem. Geen eigen kantoor of bureau, geen team, alles en iedereen is nieuw en geen echte opdracht. Hij loopt nog een beetje met zijn ziel onder zijn arm. Ik hoop dat dit snel gaat veranderen want ik