Augustus

31 augustus 2018 - Hong Kong Island, China

En 1 augustus was het zover, we moesten tekenen voor ons nieuwe appartement in de Achtse Barrier. Ook voor Erik heel erg spannend, want hij ging hier tenslotte wonen. Tegelijk ook wel heel vreemd want we hadden dit gekocht voor Floris en Erik samen maar ja, plannen veranderen in dit gezin regelmatig. Eerst om half negen een korte bezichtiging. Hieruit bleek dat het grote speelhuis in de tuin was blijven staan en ook een grote kast en Spiderman beneden in de schuur. En nu het leeg was zag je ook duidelijk dat er nog veel aan moet gebeuren. Daarna door naar de notaris voor het tekenen en natuurlijk voor Erik om officieel het huurcontract met ons te tekenen. Allemaal heel spannend en onwerkelijk. Wij bezitten nu meer dan een huis, zo vreemd.

De eerste aankoop die Erik deed was een Weber BBQ.Dus iedere avond na het klussen zaten we met z'n drieën in de tuin met de bbq aan. Campingstoelen en campingtafel maar wel met zijn Weber spullen. Alles hebben we schoongemaakt en geschilderd zodat het goed genoeg was om voorlopig in te wonen. En Erik heeft samen met Bart van het grote speelhuis in de tuin, een tuintafel gemaakt. Staat super.

Onze eigen Eek tafel is ook binnen gekomen. En ik moet Niels gelijk geven, hij staat zo gezellig. Helaas bleek de lak niet helemaal goed te zijn. Na wat telefoontjes over en weer proberen ze het hier ter plekke te repareren. Ik hoop maar dat het lukt, anders zijn we de tafel voorlopig weer kwijt. En boven ligt de nieuwe laminaatvloer. Wat een werk was dit. waarschijnlijk ook omdat wij dit nog nooit gedaan hadden maar ik heb overal pijn, vooral in mijn rechter arm en elleboog. Bart heeft de overloop gelegd en wij hebben samen de rest van de kamers gelegd.Het staat mooi. Vooral omdat we nu geen drempels meer hebben.

We zijn ook naar de bruiloft van Ada en Jeroen geweest. Ada was een studente van mij in Hong Kong en zij zijn getrouwd in kasteel Duurstede. Heel leuk om bij te zijn maar tegelijkertijd ook heel vreemd. Want wij zitten nu in een heel andere wereld. Hong Kong lijkt zo ver weg.

En wat nog meer? We hebben besloten dat ook boven nieuwe deuren komen. Strakke houten, witte deuren. Ik heb de kozijnen geschuurd en opnieuw geschilderd en het ziet er goed uit. Dat wordt denk ik erg mooi. We zijn naar de eerste tentoonstelling geweest van Carlette en een schilderij van haar gekocht. Een voorstelling van Fellini met wat wazige figuren, maar voor ons herkenbaar en met mooie kleuren. Daarnaast is het leuk om van iemand dierbaar iets aan de muur te hebben.

En ik heb een stap gezet om nieuwe mensen te leren kennen. Via Facebook ben ik ingegaan op een uitnodiging en heb ik Nabiha en Jenn leren kennen. Nabiha komt uit Marokko maar woont al jaren in Nederland en Jenn komt uit Singapore en is hier pas een maand. Allemaal nog erg pril maar misschien komt er een mooie vriendschap uit. En vrienden kan ik altijd gebruiken.