Oktober

31 oktober 2018 - Hong Kong Island, China

Deze maand oktober bleef het erg warm hier in Nederland. De bomen kregen prachtige kleuren en er waren strak blauwe luchten, Erik is terug uit Australië en hij vindt het maar moeilijk om hier te wennen. Zijn baan verloopt niet zoals gewenst. Drie personen horen hier fulltime mee bezig te zijn, maar hij werkt regelmatig alleen en maakt iedere dag zeker drie overuren. Daarnaast loopt volgende maand zijn derde tijdelijke contract af, maar hij heeft nog niets gehoord over het verloop hiervan. Heel spannend voor hem, maar ik ben overtuigd van een goede afloop.

De badkamer krijgt wat meer vorm. Ik vind het nog moeilijk om het uiteindelijke resultaat voor te stellen, maar het komt vast goed. Het is nu nog allemaal wat leeg en kaal. Het bad staat eindelijk op zijn plaats. Twee weken telefoneren en iedere keer als ze mijn naam hoorden kregen ze het benauwd. Maar uiteindelijk is het door vier mannen naar boven gedragen en staat het waar het hoort te staan. We kunnen echter nog niet goed douchen want we missen de douchewand nog.

Floris was jarig en Niels en ik zijn hem gaan verrassen in Rotterdam. Svitlana had dit geregeld en hij was zo blij en verrast. En in het weekend zijn we ook nog met de hele familie een middag in Rotterdam geweest. Taart en koffie bij Floris en daarna Rotterdam in voor een borrel. Het was gezellig al merkte ik duidelijk dat Floris het moeilijk heeft omdat hij geen baan kan vinden. En als je dan hele dagen thuis zit en het financieel moeilijk hebt, dan is het moeilijk om positief te blijven. Stress alom dus. Twee weekenden op een rij zijn ze bij ons in Eindhoven geweest om mij te helpen met de vele klusjes die hier te doen zijn. Voor mij een grote hulp, want het gaat nog niet zo goed met mijn arm. En voor Floris fijn om weer zinvol bezig te zijn.

Met Huib en Carlette zijn we naar de 40 up party geweest in de Effenaar. Het was gezellig maar iedere keer komen we weer tot de conclusie dat we dit beter samen kunnen doen. Wij vinden het heerlijk om samen te dansen en hebben daar niemand bi nodig. En ja, het lijkt een beetje op een koehandel, maar wij vinden het fijn om te dansen. Dus de volgende keer gaan we gewoon weer samen,

Janneke had twee weken herfstvakantie waardoor we heerlijk konden winkelen. Een dagje Utrecht en een dagje Antwerpen. Tassen vol nieuwe kleding, lekker eten en een glas wijn. En ik heb kunnen genieten van de Uniqlo in Antwerpen. Waande mij weer even terug in Azië.

Niels is nog steeds niet blij in zijn nieuwe baan. Hij heeft aangegeven dit nog tot juni vol te houden en daarna iets anders te willen. Maar tot juni is nog lang en hij heeft ook geen idee wat dit dan binnen de Rabobank zou kunnen zijn. Stiekem hoop ik dat er een of andere headhunter voorbij komt en wij nog een leuk avontuur aangeboden krijgen. Niet te ver van Nederland vandaan, maar ik mis soms alle belevenissen die we wel in Hong Kong hadden.