Juli

31 juli 2018 - Hong Kong Island, China

Juli stond in het teken van mensen. Met Arend en Mary Ann hebben we heerlijk gegeten in Amsterdam. Overdag heb ik bij kunnen kletsen met Mary Ann, hebben we als pubers allerlei dure jurken gepast bij de Bijenkorf, een expositie van Natural Beauty's  in het Heritage gezien en na een bezoek aan hun prachtige grachtenpand hebben we genoten van eten in het centrum. Floris en Svitlana kwamen ons halen en konden zo nog net het toetje meepikken. Amsterdam is fijn om te zijn mar ook wel erg druk.

Claudia kwam vanuit Australië tien dagen naar Nederland bij ons logeren. Haar eerste keer in Europa en omdat Erik nog enkele dagen moest werken, zijn Floris en ik met haar naar Den Bosch geweest. En dat is geen straf met een uitgelaten, enthousiaste Claudia. Ze was van alles onzer de indruk en raakte niet uitgesproken over alle enthousiaste mensen om haar heen. Natuurlijk Bosche bollen gegeten, een bootvaat gemaakt op de Binnendieze, de Sint Jan bekeken en een borrel in Korte de Putstraat. En ja, Erik maar werken.

Een BBQ om verschillende verjaardagen te vieren hier achter in de tuin. Jammer genoeg kon Bart er niet bij zijn, anders was de tafel echt compleet. Verjaardag van Bart gevierd in het park compleet met BBQ en heel veel spelletjes. De mannen vonden dit vooraf maar vreemd en kinderachtig, maar nu praten ze er nog over en willen dit wel vaker gaan doen. Tja, mannen.

Janneke en Bart zijn op vakantie geweest naar Vietnam en de dag daarna zijn Floris en Svitlana verhuisd naar Rotterdam. Dit heeft heel wat voeten in aarde gehad. Svitlana moest uit haar appartement in Amsterdam, kon enkele dagen bij vrienden zijn maar dit liep niet lekker en dus stond ze hier op de stoep. Een auto vol met dozen die op onze oude slaapkamer werden gezet en een blije Floris. Maar het vinden van een nieuwe plek is niet zo makkelijk. Na veel stressen en bellen en mailen werd er een appartement gevonden in Rotterdam en ben ik twee keer op en neer gereden met boedelbak en veel van onze oude meubels. Nu nog op zoek naar een nieuwe baan voor hem, maar hij is daar optimistisch over.

Mijn eerste Skype les gegeven aan Shum. ik was heel zenuwachtig en moest duidelijk wennen, maar mijn eerste stap richting nieuwe carrière is gezet.

De verhuiswagen met al onze spullen uit Hong Kong zijn gearriveerd. De hele garage staat bomvol met bijna 200 dozen. een smal gangetje waar we nog doorheen kunnen maar meer ruimte is er niet. En heel veel kunnen we ook nog niet uitpakken want allereerst moet er verbouwd worden. Zo hebben we ook nieuwe kozijnen en deuren voor beneden gekocht, heel mooi, heel luxe.